Το ζάρι διπλασιασμού - Τάβλι
23/12/2024
Το ζάρι διπλασιασμού - Τάβλι
Στο τάβλι, που παίζεται για χρήματα ή σε πρωταθλήματα, χρησιμοποιείται συνήθως το "ζάρι διπλασιασμού"...
...ο οποίος στην έναρξη του παιχνιδιού κάθεται στην πλευρά του πίνακα. Στη μια του πλευρά είναι ο αριθμός "2", στην άλλη ο αριθμός "4", και στις άλλες αντίστοιχα οι αριθμοί 8 ..16 ..32, και 64. Στην αρχή του παιχνιδιού δείχνει συνήθως τον αριθμό "64", ο οποίος λαμβάνεται για να αντιπροσωπεύσει τον αριθμό "1".
Ας υποθέσουμε ότι ένα παιχνίδι πρωταθλήματος παίζεται. Αυτός λήγει κανονικά σε κάποιο μονό αριθμό κερδισμένων πόντων, για παράδειγμα έντεκα. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώτος παίκτης που θα κερδίσει έντεκα πόντους κερδίζει και την μεταξύ τους αναμέτρηση. Εδώ ένα κανονικό μονό παιχνίδι μετρά ως ένας πόντος, ένα διπλό μετρά ως δύο πόντους και ένα τριπλό μετρά ως τρεις πόντους.
Στην έναρξη του παιχνιδιού το ζάρι λέγεται ότι είναι "στη μέση" και είναι διαθέσιμος για να χρησιμοποιηθεί και από τους δύο παίχτες. Ενώ παραμένει εκεί, ένας παίχτης, του οποίο είναι η σειρά να παίξει, μπορεί πριν ρίξει τα ζάρια να γυρίσει τον κύβο (από "1" "σε 2"). Αυτό καλείται "διπλασιασμός" ή "διπλό". Ο αντίπαλος πρέπει έπειτα να αποφασίσει αν δεχτεί τον διπλασιασμό (το διπλό) ή όχι. Αν όχι, εκείνο το παιχνίδι τελειώνει και ο παίκτης που διπλασίασε κέρδισε μόλις ένα πόντο (ως μέρος του τουρνουά για να κερδίσει 11 πόντους). Εάν ο διπλασιασμός (το διπλό) γίνεται αποδεκτός, κατόπιν το παιχνίδι παίζεται έπειτα για δύο πόντους και λέμε ότι "το ζάρι είναι στο 2".
Ο παίχτης που έχει δεχτεί τον διπλασιασμό παίρνει τον κύβο "στην πλευρά του/της", και έχει τώρα την αποκλειστική πρόσβαση σε αυτόν (λέγεται ότι "είναι ο κύριος του κύβου"). Σε κάποια επόμενη χρονική στιγμή του παιχνιδιού όταν είναι η σειρά του και πριν ρίξει τα ζάρια, έχει την επιλογή να προτείνει "αναδιπλασιασμό" (γυρίζει τον κύβο από "2" "σε 4"). Κατόπιν ο άλλος παίκτης μπορεί να επιλέξει είτε να παραχωρήσει δύο πόντους (κάτι που τερματίζει το παιχνίδι) είτε "να πάρει τον κύβο", να δεχτεί το διπλασιασμό και να συνεχίσει να παίζει για τέσσερις πόντους, κλπ.
Στα πρωταθλήματα τάβλι, όταν ένας από τους παίκτες είναι για πρώτη φορά ένα πόντο μακριά από τη νίκη (από το πλήθος των νικηφόρων πόντων), τότε σε εκείνα τα παιχνίδια το ζάρι διπλασιασμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί. Αυτό καλείται συχνά "κανόνας Crawford", και τέτοιο παιχνίδι αναφέρεται ως "παιχνίδι Crawford".
Ένας διαφορετικός ειδικός κανόνας ισχύει γενικά στα παιχνίδια με χρήματα, όπου οι παίκτες έχουν συμφωνήσει να παίξουν για κάποιο συγκεκριμένο ποσό ανά σημείο. Αυτό καλείται "κανόνας Jacoby" και λέει ότι τα διπλά και τα τριπλά μετρούν μόνο ως μονά παιχνίδια εκτός αν το ζάρι διπλασιασμού έχει χρησιμοποιηθεί.
|