Τελευταία προέλευση του πόκερ
18/10/2024
Τελευταία προέλευση του πόκερ
Μέθοδοι του πόκερ. Η τράπουλα έφθασε αρχικά στην Ευρώπη περίπου το 1360
Τόσοι πολλοί γελοίοι ισχυρισμοί γίνονται για το πόσο αρχαίο είναι το πόκερ ώστε είναι απαραίτητο να επισημανθεί ότι, εξ ορισμού, το πόκερ δεν μπορεί να είναι παλαιότερο από την ίδια την τράπουλα, για την οποία η μόνη πρώτη θετική βεβαίωση της ύπαρξης της έρχεται από τον 13ο αιώνα στην Κίνα, αν και κάποια αμφισβητήσιμα στοιχεία υπάρχουν για την ανακάλυψη της μερικούς αιώνες νωρίτερα.
Η τράπουλα έφθασε αρχικά στην Ευρώπη περίπου το 1360, όχι άμεσα από την Κίνα, αλλά από την ισλαμική αυτοκρατορία Mamluk της Αιγύπτου μέσω του λιμένα εμπορικών συναλλαγών της Βενετίας. Οι κάρτες Mamluk επίσης δεν προέρχονται άμεσα από τις κινεζικές κάρτες αλλά έχουν σχέση με αυτές της Ινδίας και ακόμα Περσίας (Ιράν). Τα υπάρχοντα δείγματα των καρτών Mamluk προέρχονται από ένα αρχικό πακέτο 52-καρτών που αποτελείται από τέσσερα είδη (ξίφη, ραβδιά πόλο, ποτήρια, νομίσματα) 13 τάξεων κάθε ένα (αριθμοί ένα έως δέκα, κατώτερος αντιβασιλέας, ανώτερος αντιβασιλέας, και βασιλιάς). Τα μόνα γνωστά κινεζικά παιχνίδια καρτών εκείνης της περιόδου ήταν τα trick-taking variety και, ενώ δεν έχουμε κανέναν σύγχρονο απολογισμό των παιχνιδιών που παίζονται με το πακέτο Mamluk, το ίδιο επίσης σχεδιάστηκε σαφώς για αυτά τα παιχνίδια, τα trick-taking variety.
Ο δέκατος τέταρτος αιώνας βρήκε την Ευρώπη σε μια έκρηξη από ποικιλίες των σχεδίων, των ειδών και των δομών των παιχνιδιών με τράπουλα, που καταλήγουν πριν από το 1500 στην καθιέρωση των κύριων ευρωπαϊκών συστημάτων (ιταλικό, ισπανικό, ελβετικό, γερμανικό, γαλλικό) και μια αντίστοιχα ευρεία ποικιλία συνοδευτικών παιχνιδιών. Μια σημαντική ευρωπαϊκή συμβολή στη σφαίρα του παιχνιδιού με τράπουλα ήταν η έννοια ενός είδους ατού, που ενσωματώθηκε πρώτα στην ιταλική ανακάλυψη του καρτών tarot (οι οποίες αποκαλούνταν κάρτες triumph ή θριάμβου) το 1420, παρόλο που προεικονίστηκε επίσης στο γερμανικό παιχνίδι Karnffel. Επίσης αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου διάφορα παιχνίδια βασισμένα στην απόκτηση ή το ποντάρισμα στους συνδυασμούς καρτών όπως τα χρώματα (Flusso, Flόsslen, κ.λπ...), οι ακολουθίες (Quentzlen, κ.λπ...), οι αντιστοιχίες (ζευγάρια, τρίδυμα, τετραπλά), και η αρίθμηση (όπως στο τριάντα ένα, τον πρόγονο του είκοσι ένα και ίσως το Cribbage). Αυτού του είδους τα παιχνίδια προήλθαν πιθανώς από, ή διαμορφώθηκαν σύμφωνα με, παιχνίδια με ζάρια εκείνης της περιόδου, αν και στερούμαστε τις ικανοποιητικές πληροφορίες για να είμαστε σε θέση να αναδημιουργήσουμε τις πραγματικές μορφές των παιχνιδιών με τα ζάρια.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια διαδικασία πόκερ που λειτουργεί με ζάρια, καθώς το πόκερ βασίστηκε αρχικά εξ ολοκλήρου στην απόκρυψη της ταυτότητας των καρτών και στην έκθεση μόνο της ασαφής πίσω πλευράς τους στους άλλους παίκτες, ενώ το αποτέλεσμα της ρίψης των ζαριών είναι απαραιτήτως ανοικτή και ορατή σε όλους. (Ο Cardano σημείωσε το 1564, ότι υπάρχει διαφορά στον τρόπο παιχνιδιού με τα ζάρια, επειδή το τελευταίο είναι ανοικτό, ενώ το παιχνίδι με τις κάρτες εμπεριέχει την μπλόφα και την ενέδρα, επειδή είναι κρυμμένες.) Παρόλα αυτά, είτε προερχόμενα από την Ευρώπη είτε εισαγόμενα από κάπου αλλού, δεν μπορεί να υπάρξει καμία αμφιβολία ότι αυτά τα παιχνίδια καρτών ήταν σε χρήση από το 1500. Το πρώτο ύφος παιχνιδιού πόκερ μπορεί περισσότερο να είχε μοιάσει με αυτό που ακολουθείται παραδοσιακά στο αγγλικό παιχνίδι Brag.
Είναι δυνατό ότι αναπτύχθηκε από τα trick-taking παιχνίδια ως επέκταση της διαδικασίας του διπλασιασμού που υπάρχει σήμερα στο σύγχρονο τάβλι. Στα αρχαία παιχνίδια καρτών όπως το Put και το Truc, δύο παίκτες λάμβαναν τρεις κάρτες ο καθένας, αλλά σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού ο κάθε παίχτης θα μπορούσε να προσφέρει να διπλασιάσει το ποντάρισμα πριν παίξει μια κάρτα. Ο άλλος θα μπορούσε έπειτα είτε να δεχτεί τον διπλασιασμό και να συνεχίσει να παίζει, είτε να τον αρνηθεί και να χάσει το παιχνίδι και το υπάρχον ποσό.
Ένα πρόβλημα στην ιστορία των παιχνιδιών με τράπουλα είναι ότι οι τότε περιγραφές δεν ήταν ποτέ σαφείς, εν μέρει επειδή το βρίσκουν ευκολότερο να δώσουν ένα παράδειγμα ενός κύκλου χωρίς απαρίθμηση των αρχών στις οποίες είναι βασισμένος, προκαλώντας κατά συνέπεια τις ασάφειες, και εν μέρει επειδή ποτέ δεν σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότεροι από ένας πιθανοί τρόποι. Δύο βασικοί αλλά πλήρως διαφορετικοί τύποι μπορούν να ταξινομηθούν ως η μέθοδος Equalization (τύπος Πόκερ) και η μέθοδος Matching (τo αγγλικό Brag).
Μέθοδος Equalization. Ένας παίκτης που επιθυμεί να μείνει στο παιχνίδι πρέπει να αυξήσει το ποντάρισμα του κατά το ποσό απαραίτητο να ταιριάξει με το σύνολο που πόνταρε ο τελευταίος παίχτης που αύξησε το ποντάρισμα, και μπορεί επίσης να το αυξήσει περαιτέρω αν θέλει. Εάν είναι απρόθυμος να κάνει κάτι από τα παραπάνω, τότε πρέπει να πάει πάσο. Στο ακόλουθο παράδειγμα, η στήλη 3 παρουσιάζει το σύνολο πονταρίσματος του κάθε παίχτη, και η στήλη 4 το σύνολο ποσό στο pot.
A
|
1
|
1
|
1
|
B
|
1 να μείνει, να αυξήσει 1
|
2
|
3
|
C
|
2 να μείνει
|
2
|
5
|
D
|
2 να μείνει, να αυξήσει 1
|
3
|
8
|
A
|
2 να μείνει
|
3
|
10
|
B
|
2 να μείνει, να αυξήσει 1
|
4
|
12
|
C
|
πάει πάσο
|
(2)
|
12
|
D
|
1 να μείνει
|
4
|
13
|
A
|
1 να μείνει, να αυξήσει 1
|
5
|
15
|
B
|
πάει πάσο
|
(4)
|
15
|
D
|
1 να μείνει
|
5
|
16
|
Ο A και ο D έχουν ισορροπήσει, έτσι το παιχνίδι τελειώνει και πρέπει να δείξουν τα φύλλα τους. Όποιος και αν κερδίσει από τους δύο παίρνει το pot με τα 16, αυτό σημαίνει ότι αφού το ποντάρισμα του ήταν 5 έχει ένα κέρδος των 11.
Μέθοδος Matching. Σε αυτήν την περίπτωση ένας παίκτης που επιθυμεί να μείνει στο pot πρέπει να ταιριάξει με το ποντάρισμα που έγινε ακριβώς από τον προηγούμενο ενεργό παίκτη, αντί μόνο να ποντάρει τη διαφορά μεταξύ του συνολικού πονταρίσματος και αυτού του τελευταίου παίχτη. Όπως πριν, μπορεί έπειτα επίσης να το αυξήσει περαιτέρω, ή, εάν είναι απρόθυμος να συνεχίσει, πρέπει να πάει πάσο.
A
|
1
|
1
|
1
|
B
|
1 να μείνει, να αυξήσει 1
|
2
|
3
|
C
|
2 να μείνει
|
2
|
5
|
D
|
2 να μείνει, να αυξήσει 1
|
3
|
8
|
A
|
3 να μείνει
|
4
|
11
|
B
|
3 να μείνει, να αυξήσει 1
|
6
|
15
|
C
|
πάει πάσο
|
(2)
|
15
|
D
|
4 να μείνει
|
7
|
19
|
A
|
4 να μείνει, να αυξήσει 1
|
9
|
24
|
B
|
πάει πάσο
|
(6)
|
24
|
D
|
5 να μείνει
|
12
|
29
|
Σε αυτή την περίπτωση ο νικητής κερδίζει ένα pot των 29 μείων το ποσό του δικού του πονταρίσματος, το οποίο στην περίπτωση το Α είναι 29 - 9 = 20 και στην περίπτωση του D είναι 29 - 12 = 17.
Περαιτέρω παραλλαγές μπορούν να υπάρχουν, ειδικότερα στο Brag. Το αμερικάνικο Brag, όπως παίζεται σύμφωνα με το αμερικανικό Hoyle του 1830, χρησιμοποίησε τη μέθοδο εξίσωσης, αλλά μια έκδοση του 1868 επισημαίνει ότι το παιχνίδι παίζεται με διάφορους τρόπους και περιγράφει μια διαφορετική διαδικασία πονταρίσματος. Σε αυτό, ένας παίχτης όταν έχει ένα ζευγάρι (αλλά όχι σε διαφορετική περίπτωση) μπορεί να απαιτήσει την ιδιωτική επίδειξη των φύλλων με τον επόμενο ενεργό παίχτηστην περιστροφή. Εξετάζουν έπειτα ο ένας τα φύλλα του άλλου χωρίς να τα δείξουν σε άλλους, και αυτός με το μικρότερο φύλλο πάει πάσο. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου μόνο δύο παίχτες παραμείνουν και ο ένας από τους δύο είτε πάει πάσο είτε τα βλέπει και ποντάρει. Αυτή η διαδικασία έχει την ιδιαίτερη συνέπεια ότι μπορεί να αναγκαστεί να φτάσει στην επίδειξη δύναμης ακόμα και χωρίς να υπάρξει η πιθανότητα για να αυξήσει το ποντάρισμα κάποιος παίχτης. |